DİŞ ETİ HASTALIKLARI

Diş Hassasiyeti Nedir?

Diş hassasiyeti,dentin hassasiyeti veya kök hassasiyeti için kullanılan genel bir terimdir. Sıcak,soğuk,tatlı,ekşi veya asitli yiyecek ve içecekler;soğuk hava şartları dişlerinizin hassasiyet göstermesine veya ağrımasına yol açıyorsa dişleriniz hassas demektir .

Diş Hassasiyetinin Nedenleri?

Diş hassasiyetinin ortaya çıkmasında birçok faktör rol oynar.

-Çürük
-Dişeti hastalıkları nedeniyle dişetinin çekilmesi ve diş kök yüzeyinin açığa çıkması
-Diş yada kök yüzeyinde oluşan çatlaklar
-Blumia yada reflü hastalıklarının ağızda meydana getirdiği asitler
-Beslenme alışkanlığındaki hatalar
-Hatalı diş fırçalama alışkanlığına bağlı olarak mine tabakasının aşınması ve dişin dentin tabakasının açığa çıkması;
bu hassasiyet nedenlerinden bazılarıdır

Diş Hassasiyeti Önlenebilir mi?

Diş hassasiyetiniz varsa öncelikle vakit kaybetmeden diş hekiminize muayene olunuz. Hekiminiz bu muayene doğrultusunda size gerekli tedavi planını oluşturacaktır. Bunun dışında yine hekiminizin tavsiyeleri doğrultusunda; -Günde iki defa hassas dişlere uygun diş fırçası ve macunla dişlerimizi fırçalamak -Yediğimiz,içtiğimiz gıdalara dikkat etmek(asitli ve ekşi gıdaları daha az tüketmek) -Düzenli diş hekimi muayenesi olmak;diş hassasiyetinizi control altına almaya yardım edecektir.

Anasayfa |Hakkımızda | Diş Tedavisi | İmplantoloji | Diş Eti Hastalıkları | Estetik | Ortodenti | Protetik Tedavi | Sterilizasyon | Sorun Cevaplayalım | Bize Ulaşın